VED SKADE

Informasjon

Byggmesterforsikring hjelper deg uansett tid på døgnet og hvor du befinner deg.

  • kontortid: Ring 64 86 46 00
  • Dersom du trenger øyeblikkelig råd gjeldende skade, og saken ikke kan vente til vi har åpent kan du ringe vår alarmtelefon: 400 95 888

  • Personskade

    Hva gjør du når skaden har skjedd?

    1. Hvem skal varsles?
    Skaden skal meldes direkte til Byggmesterforsikring AS.

    Yrkesskader
    Der det er nødvendig med medisinsk behandling eller som medfører arbeidsuførhet skal i tillegg meldes til NAV, se www.nav.no
    Dersom yrkesskaden medfører alvorlig skade eller død skal den også meldes til Arbeidstilsynet og politiet. 

    2. Fyll ut skademelding
    Skademeldingen skal sendes direkte til Byggmesterforsikring AS sammen med relevant dokumentasjon, dvs. kvitteringer osv.

    E-post for skadehenvendelser: skade@bmf.no

    Adresse:
    Byggmesterforsikring AS
    Nordbyveien 70
    1406 Ski

    Evt. faks: 64 86 46 01

    3. Byggmesterforsikring AS tar kontakt med skadebehandler

    4. Ved behov kontaktes kunden av skadebehandler eller Byggmesterforsikring

    Skadeskjema finner du: HER

  • Tingskade

    Hva gjør du når skaden har skjedd?

    1. Hvem skal varsles?
    Skaden skal meldes direkte til Byggmesterforsikring AS
    Brann, innbrudd, tyveri, hærverk og ran skal i tillegg meldes til politiet.

    Husk at du etter Forsikringsavtaleloven har plikt til å melde fra om skaden "uten ugrunnet opphold", og senest innen et år. Vi opplever dessverre at mange melder fra så sent at det blir umulig for oss å undersøke detaljer i saken, begrense skaden osv. Dette kan i verste fall føre til avkortning eller avslag.

    2. Fyll ut skademelding
    Skademeldingen skal sendes direkte til Byggmesterforsikring AS sammen med relevant dokumentasjon, dvs. kvitteringer osv.

    Epost for skadehenvendelser: skade@bmf.no

    Adresse:
    Byggmesterforsikring AS
    Nordbyveien 70
    1406 Ski

    Evt. faks: 64 86 46 01

    3. Byggmesterforsikring AS tar kontakt med skadebehandler

    4. Ved behov kontaktes kunden av skadebehandler eller Byggmesterforsikring

    Skadeskjema finner du: HER

  • Kjøretøyskade

    Hva gjør du når skaden har skjedd?

    Hvem skal varsles?
    Skaden skal i utgangspunktet meldes direkte til Byggmesterforsikring AS.
    Tlf: 64864600 eller e-post: skade@bmf.no

    Ved tyveri, innbrudd, hærverk og brann skal skaden også meldes til politiet.

    Dokumentasjon:
    Ved kollisjon bør det i tillegg til skademelding ALLTID tas foto, gjerne av skiltene på begge bilene, bilenes plassering og skadeomfang. Dette for å sikre at saken får så korrekt og rask behandling som mulig.

    Hvis man har foto av skadested, bilene og de involverte parter vil dette kunne fungere som bevis dersom det senere skulle oppstå tvister. I tillegg til at man tar bilder er det også viktig at man noterer ned navn og kontaktinformasjon til eventuelle vitner.


    Ved behov for redning, ta kontakt med:

      Viking Redningstjeneste AS
    24t vakttelefon: 06000
    Fra utlandet ring: 0047 22 08 60 00
      Falck Redning
    24t vakttelefon: 02222
    Fra utlandet ring: 0047 33 13 80 80


    Ved glasskade

      Byggmesterforsikring anbefaler
    Ryds bilglass

    Tlf: 09511

    Dersom du ikke har anledning til å benytte Ryds bilglass anbefaler vi deg å ta kontakt med, Hurtigruta Carglass eller Riis bilglass.

    Ved behov for leiebil, ta kontakt med:

      AVIS bilutleie
    Tlf: 815 330 44
    Fra utlandet ring: 0047 66 77 11 42

    Ved behov for leiebil ut over periode angitt i takst og/eller at du ikke har anledning til å benytte AVIS, ber vi deg om å kontakte Byggmesterforsikring direkte på Tlf: 64864600 eller e-post: skade@bmf.no


    Ved kaskoskade

    Ved mindre karosseri, felg og interiørskader, kan du ta kontakt med vår samarbeidspartner MPS for avtale om taksering. De vil raskt avklare om skaden kan utbedres hos dem eller tas på annet verksted.

      Tlf: 02044
    E-post: norge@mpsmicropaint.com 

    Ved større skader settes kjøretøy inn på autorisert godkjent verksted for taksering og utbedring av skaden. Før kjøretøy repareres skal verksted legge inn takst/tilbud og bilder i DBS under Knif Trygghet Forsikring AS med referanse til skadenummer.

    Skadeskjema finner du: HER

  • Reiseskade

    Hva gjør du når skaden har skjedd?

    Hvem skal varsles ved reiseskade?

    Skader dekket under forsikringsavtaler med startdato fra og med 2014 skal meldes til Byggmesteforsikring AS.

    Kritiske reiseskader skal meldes SOS International (alarmsentral) i København på tlf (+45)38 48 93 65 eller sos@sos.eu Internettside www.sos.dk/no/

    Skademeldingsskjema sendes pr post til Byggmesterforsikring AS, Nordbyveien 70, 1406 Ski, eller pr e-post til skade@bmf.no
            

    Kritiske reiseskader skal meldes SOS International (alarmsentral) i København på tlf (+45)38 48 92 50 eller sos@sos.eu Internettside www.sos.dk/no/

    Skadeskjema finner du: HER

  • Helseforsikring

    Vertikal har utarbeidet en PDF som forklarer hvordan helseforsikringen skal brukes. Denne kan du laste ned her.

    Krav om undersøkelse eller behandling skal meldes til Vertikal Helse. 


    Fyll ut fullmaktskjema som ligger nederst i denne artikkelen, og send inn til Vertikal sammen med henvisning fra fastlege.

    For spørsmål vedrørende skadebehandling, ta kontakt med Vertikal helse direkte:

     

    Vertikal Helseassistanse AS
    Postadresse: Postboks 193, Skøyen 0212 Oslo

    Telefon: 23 01 48 00
    Faks: 23 01 48 50
    E-post: post@vertikalhelse.no

    Medisinsk avdeling:
    Telefon: 815 22 999
    E-post: medisin@vertikalhelse.no

    eller via
    www.vertikalhelse.no

    Fullmaktsskjema finner du: HER

  • Naturskade

    Alle bygninger og løsøre som forsikres mot brannskader blir automatisk også forsikret mot naturskade. Dette følger av Naturskadeforsikringsloven. Ordningen administreres av Norsk Naturskadepool hvor alle skadeforsikringsselskaper i Norge er medlemmer.

    Naturskader meldes inn på normal måte for de objektene det gjelder.

  • Klagemuligheter

    Som kunde hos Byggmesterforsikring ønsker vi at du skal være fornøyd.

    For å bidra til dette jobber vi hele tiden for at våre forsikrings- og garantiavtaler skal være så enkle og forståelige som mulig. Samtidig har vi et stort fokus på rask og riktig skadebehandling slik at ulempene ved en skade blir minst mulig.

    Skulle det likevel være sider ved vår rådgivning, forsikrings- og garantiavtaler, skadebehandling eller resultatet av et skadeoppgjør du ikke er fornøyd med, ønsker vi at du tar kontakt med oss.

    Har du en fast kontaktperson er du selvfølgelig hjertlig velkommen til å ta kontakt med vedkommende direkte, eller ringe vårt hovednummer 64864600

    Dersom du ønsker å sende inn en formell klage ber vi om at denne sendes til firmapost@bmf.no og merker saken med "klage"

    Dersom vi ikke kommer til enighet etter en klage har du også i henhold til Forsikringsavtaleloven §20-1 adgang til å bringe saken inn for Finansklagenemda.

 Slik Bruker du forsikringen Vertikal Helse.pdf